سابحــات

وب‌نوشت اطلاع رسانی قرارگاه فرهنگی اطلاع رسانی

سابحــات

وب‌نوشت اطلاع رسانی قرارگاه فرهنگی اطلاع رسانی

تابلو اعلانات
پیوندها

متن مصاحبه فرهنگ نیوز با مسئول قرارگاه سابحات

چهارشنبه, ۲۸ اسفند ۱۳۹۲، ۰۹:۴۵ ق.ظ

بعد از آغاز عملیات تبلیغاتی تابلو اعلانات٬ وب‌گاه خبری فرهنگ نیوز مصاحبه ای با مسئول قرارگاه سابحات و سردبیر تابلو اعلانات ٬ آقای عماد داوری دولت آبادی انجام داد٬ متن کامل مصاحبه را در ادامه مطلب ببینید.


فضای مجازی یک نعمت است و ما موظفیم آن را در راه تبلیغ دین به کار گیریم ، فضای مجازی و اینترنت یک وسیله ای است تا از طریق آن محتوایِ تابلو اعلاناتِ مراکزِ عمومیِ سطح کشور تامین شود و در سطح گسترده ای تاثیر گذاری دینی انجام پذیرد .

به گزارش گروه فرهنگی-فرهنگ نیوز، هم زمان با میلاد حضرت زینب سلام الله علیها، سایت فرهنگی تابلو اعلانات، با هدف لبیک به تأکیدات مقام معظم رهبری در مسئله فرهنگ و دغدغه ها و نگرانی های ایشان رونمایی شد. فرهنگ نیوز بر آن شد تا با سردبیر این سایت گفت وگویی دوستانه داشته باشد.

 

آقای عماد داوری دولت آبادی از خودتان شروع کنیم، تابلو اعلانات کجا و چگونه شروع شد؟

قرارگاه فرهنگی اطلاع رسانی سابحات بنا به مطالبه امام خامنه ای از افسران جنگ نرم با هدف نشر معارف ادینی در فضای مجازی شکل گرفت. 

بنای کار ما در سابحات ، انجام حرکت هایی است که جای خالی آن در فضای مجازی احساس می شود، بر همین مبنا، نیاز سنجی های مختلفی صورت گرفت تا به ایده تابلو اعلانات رسیدیم. 

 

خوب، چرا تابلو اعلانات؟

مسجد، مدرسه، اداره و هرمکان عمومی که بروید،؛ فضایی را می بینید به نام تابلو اعلانات که استفاده خوب و کاملی از آن نشده است. غالبا یا از مطالب کلیشه ای استفاده شده یا اگر هم مطلب جدیدی رو آن نصب شده است ، هر چند ماه یکبار بروز می شود . در حالی که همین تابلو های اعلانات می توانند ارتباط بصری خوبی با مخاطب برقرار کرده و تاثیر دینی بر ایشان بگذارد  ، سایت تابلو اعلانات آمده است تا این فضا را پرنماید و مطالب از قبل آماده شده ای را جهت نصب در تابلو اعلانات به مخاطبان خود ارائه کند .

 

بیشتر هدف شما در فضای حقیقی است، چرا اینترنت و سایت را انتخاب کردید؟

فضای مجازی یک نعمت است و ما موظفیم آن را در راه تبلیغ دین به کار گیریم ، فضای مجازی و اینترنت یک وسیله ای است تا  از طریق آن محتوایِ تابلو اعلاناتِ مراکزِ عمومیِ سطح کشور تامین شود و در سطح گسترده ای تاثیر گذاری دینی انجام پذیرد .

 

 

شما چطور می خواهید به این تاثیر گذاری برسید؟

خوبی این کار در گرافیکی و تصویری بودن، آماده چاپ و مخصوص تابلو اعلانات بودن و ساندویچی بودن آن است. 

کار ساندویچی، گرافیکی و هنری ارتباط خوبی با مخاطب برقرار می کند . ما بنای کارمان را آن جمله امام خامنه ای گذاشته ایم که فرمودند هنر را تمام عیار به میدان آورید تا تاثیر گذار شود.

 

چرا این طرف و ایده را به عنوان یک سرویس از دیگر سایت ها ارائه ندادید و تصمیم گرفتید سایت مستقل داشته باشید؟

در بحث های مختلفی نظیر کلیپ،  صوت، پوستر، خبر و... خیلی ها مشغول فعالیت هستند و کار می کنند، باید کارهای نکرده را انجام داد، متاسفانه سایتی نبود که مرتب و هفتگی مطالب جمع و جوری را با هدف تامین محتوای تابلو اعلانات ارائه بدهد، این ایده خودش نمونه ندارد و جای کار خیلی دارد. امید وارم توانسته باشیم این خلا، را برطرف کرده و گام مثبتی برداشته باشیم.

 

فرهنگ نامه محرم و سایت فرهنگ نیوز، را مشاهده فرمودید؟ چرا به آن شکل کارها منتشر نمی شود؟

مدل فرهنگ نامه، مثل بروشوری است که به دست مخاطب می رسد و مخاطب هم مانند روزنامه آن را مطالعه می کند، ما می خواهیم تابلو اعلانات ها را پر کنیم ، طبیعتا بروشورهای دیواری، طرح گرافیکی و مدل دیگری را اقتضا می کنند.

 

چرا خروجی کارها را رنگی تر و بزرگتر منتشر نمی کنید؟

هر هفته خروجی سایت تابلو اعلانات، ده دوازده برگه A4 است ، این ده دوازده برگه وقتی در کنارهم روی تابلواعلانات  نصب شوند ، طرح کلی دیگری را شکل می دهند ، مثل پازل که ما به آن می گوییم طرح چیدمان ، و چون کار پازلی است بعضی طرح ها کوچک می شوند و بعضی بزرگ تا درکنارهم بتوانند شکل جدیدی ارائه کنند ، چون امکانات چاپ رنگی هم در همه جای کشور مثل بعضی روستاها فراهم نیست یا هزینه بالایی دارد ، ما سعی می کنیم طرح ها جوری آماده شوند که هم رنگی باشد و هم اگر سیاه سفید چاپ شدند ، کیفیت خود را از دست نداده و زیبا باشند ، برای همین نمی توانیم  از عناصر رنگی زیادی در طرح ها استفاده کنیم.

 

 

احساس نمی کنید المان های ایرانی و مذهبی در کارها کم هستند؟

بحث گرافیکی ما بر اساس نظر طراح است و محتوایی که قرار است روی آن کار شود .

البته از طرح های اسلیمی و اسلامی استفاده می شود و بیشتر سعی داریم روی محتوا کار کنیم و به بعدمحتوایی بپردازیم الان ما مخاطب عام را در نظر گرفته ایم، نه قشر دانشگاهی یا مذهبی ، فعلا . تفکیکی صورت نگرفته است و هدف تاثیر گذاری بر همه است، ولی در آینده و ابتدای سال سوم طبق برنامه ها، تصمیم داریم مطالب را برای قشرهای خاص آماده کرده و با در نظر گرفتن سطح های مختلف برای مساجد، مدارس، مجتمع های مسکونی و ... محتوای جداگانه ای آماده کنیم .

 

فاصله زمانی و نحوه انتشار مطالب به چه شکل است؟

هر هفته یک بسته شامل ده دوازده برگه A4 روی سایت قرار می گیرد ، هر کدام از این طرح ها هم  ، روزانه بصورت جداگانه و در دسته بندی های مشخص روی سایت می روند ، مخاطبین ، هم می توانند یکی یکی طرح ها را دریافت کنند و هم همه را با هم !!

 

برنامه های آینده شما در سایت تابلو اعلانات چیست؟ 

همانطور که عرض شد ، انشاءالله بنا بر این است که محتوای جداگانه ای برای اقشار مختلف جامعه نظیر دانشگاهی ، دانش آموزی ، مساجد ، ادارات و... ارائه شود .

همچنین مطالب تخصصی با زبان های دیگر هم منتشر خواهند شد که البته این موضوع در حال بررسی است !

 

صحبت نهایی شما؟ 

ما رسالت اصلی خود را در این سایت ، تامین خوراک تابلواعلانات ها و نشر معارف دینی می دانیم ، لذا برای رسیدن به این هدف باید به خوبی مخاطب خود را بشناسیم و طرح هامان را با سلقیه مخاطب هماهنگ کنیم ، لازمه این کار هم این است که فعالان فرهنگی که از مطالب این سایت استفاده می کنند ، حال و هوای مخاطبشان را به ما انتقال دهند ، راستش ما کف دستمان را بو نکرده ایم و برای برنامه ریزی صحیح محتوایی نیاز به اطلاعات دقیقی از مخاطبان داریم. 

www.tabloelanat.ir

 

در آخر از همه عزیزانی که ما را در تحقق این رسالت یاری می نمایند تشکر می کنیم و دست همه عزیزان را جهت معرفی این کار چه در سطح فضای مجازی و چه در فضای واقعی به گرمی می فشاریم. 

بزرگواران می توانند جهت درج لوگوی این کار در وبلاگ یا وب سایتشان به صفحه "حمایت از تابلو اعلانات" مراجعه کنند.

 

از دوستان عزیزمان هم در سایت فرهنگ نیوز کمال تشکر و قدردانی داشته و آروزی توفیق و موفقیت داریم.

تا یار که را خواهد و میلش به که باشد ... / یا علی


برای مشاهده مصاحبه در وب‌گاه فرهنگ نیوز اینجا تلیک کنید.

  • مدیر تارنما

نظرات  (۱)

  • باران مهدوی
  • سلام
    خدا قوت*
    دقیقا" بنده تو این فضای مجازی دنبال یه همچین سایتی میگشتم.

    دمتون گرم

    راسی شما تو مغازتون چیکار میکنین،؟؟؟؟؟همون که جلو مدرسه ماست؟>؟؟

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی